پایداری نگاشت های حافظ فاصله و یکمتری

پایان نامه
چکیده

در این پایان نامه بررسی مسئله پایداری برای نگاشت های حافظ فاصله و یکمتری می پردازیم و در انتها تعریف ثابت جونگ را بیان می کنیم و نقش آن را در مسئله پایداری یکمتری ها بیان خواهیم کرد.

منابع مشابه

نگاشت های تقریباً حافظ طیف

فرض کنیم x و y فضاهای باناخ ابربازتابی و (b(x و (b(y به ترتیب جبرهای باناخ عملگرهای خطی و کراندار روی x و y باشند. اگر (p? b(x) -> b(y یک نگاشت خطی و دوسویی تقریباً حافظ طیف باشد، در این صورت p یک عملگر تقریباً ضربی یا یک عملگر تقریباً پادضربی است. علاوه براین، اگر y = x یک فضای هیلبرت تفکیک پذیر باشد، چنین نگاشتی اختلال کوچکی از یک خودریختی یا یک پادخودریختی خواهد شد. همچنین، پیوستگی خودکار چنین ...

نگاشت های بطور کامل حافظ خودتوانی و نگاشت های بطور کامل حافظ مربع صفر

فصل اول مفاهیم اولیه می باشد و فصل دوم در مورد ضربهای نگاشت های خودتوانی است.در فصل سوم نگاشت های حافظ خودتوانی را داریم و در فصل چهارم نگاشت های حافظ مربع صفر را داریم.

نگاشت های حافظ عملگرهای رتبه یک و نگاشت های حافظ تعامد

توصیف و دسته بندی نگاشت های پوشای خطی بین جبرهای استاندارد عملگرها که حافظ تعامد برد/دامنه باشند.

یادداشتی بر نگاشت های جمعی حافظ طیف روی c*- جبرها

متیو و رادی [14] ثابت کرده­اند که اگر  ایزومتری طیفی یکانی از c*- جبر یکدار a به روی c*- جبر یکدارb  از نوع i با فضای ایده­آل هاسدورف و کلاً ناهمبند باشد، آنگاه  جردن ایزومورفیزم است. در این یادداشت نشان می­دهیم که اگر یک نگاشت جمعی پوشا و حافظ طیف باشد، آنگاه جردن ایزومورفیزم است بدون فرض اینکه کلاً ناهمبند باشد.

متن کامل

بسامد و گونه های بن مایه ادب پایداری در خاطره نگاشت "دا"

بن‌مایه یکی از عناصر مهم ساختاری- معنایی در داستان است که به دلیل دارا بودن مشخصة تکرار در قالب ( شخصیت، مضامین و مفاهیم، حوادث و...) می‌تواند رهنمودی برای خوانندگان باشد تا ضمن شناخت فضای داستان‌ها، به لحاظ موضوعی آن‌ها را تفکیک نماید و به اهداف مورد نظر نویسنده درباره چرایی کاربرد بن‌مایه‌ها دست یابند. با توجه به اینکه آثار ارائه شده در حوزه ادبیات دفاع مقدس به میزان گسترده‌ای دربردارنده بن‌م...

متن کامل

منابع من

با ذخیره ی این منبع در منابع من، دسترسی به آن را برای استفاده های بعدی آسان تر کنید

ذخیره در منابع من قبلا به منابع من ذحیره شده

{@ msg_add @}


نوع سند: پایان نامه

وزارت علوم، تحقیقات و فناوری - دانشگاه فردوسی مشهد

میزبانی شده توسط پلتفرم ابری doprax.com

copyright © 2015-2023